Wszystkie te czasonwiki określ forme gramatyczna,osobę,liczbe,rodzaj,czas oraz czy jest dokonany czy niedokonany:czasowniki:- osiedlili,płynęła,wyruszali,doprowadziły,nazywali,otrzymał uważali,ujarzmił,zbudował,zapobiegały,pomogła,
pliss kto napisze uzanam za najlepsza :))prosze kto pierwszy uznam za najajajajajjajajaajaj

3

Odpowiedzi

2010-01-21T14:06:45+01:00
Osiedlili-r.m l mn, cz przeszły,dokonany
płynęła l poj r ż,cz prze niedokonany
wyruszali l mn, r m cz prze niedokonany
doprowadziły, l mni r ż cz przeszły dokonany
nazywali, l mn r m przeszły niedokonany
otrzymał l poj r m przeszły dokonany
uważali, r m l mn przeszły niedokonany
ujarzmił,l poj r m przeszły dokonany
zbudował r m l poj przeszły dokonany
,zapobiegały,r ż l mn przeszły dokonany
pomogła,l poj r ż przeszły dokonany
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T14:14:01+01:00
Nie wiem co to forma gramatyczna(może zasnąłem na lekcji :D) ale tak:

osiedlili-os.3,l.m,r.m.,czas przeszły, DK
płynęła-os.3,l.p,r.ż.,czas przeszły, NDK
wyruszali-os.3.l.m,r.m.,czas przeszły, NDK
doprowadziły-os.3,l.m,r.ż.,czas przeszły, DK
nazywali-os.3,l.m,r.m.,czas przeszły, NDK
otrzymał-os.3,l.p,r.m.,czas przeszły, DK
uważali-os.3,l.m,r.m.,czas przeszły, NDK
ujarzmił-os.3,l.p,r.m.,czas przeszły, DK
zbudował-os.3,l.p,r.m.,czas przeszły, DK
zapobiegały-os.3,l.m,r.ż.,czas przeszły, NDK
pomogła-os.3,l.p,r.ż.,czas przeszły, DK
4 2 4
2010-01-21T14:40:54+01:00
Osiedlili-r.męskoosobowy l mn, cz przeszły,dokonany
płynęła l poj r żeński,cz przeszły niedokonany
wyruszali l mn, r męskoosobowy cz przeszły niedokonany
doprowadziły, l mn r niemęskoosobowy cz przeszły dokonany
nazywali, l mn r męski przeszły niedokonany
otrzymał l poj r męski przeszły dokonany
uważali, r męskoosobowy l mn przeszły niedokonany
ujarzmił,l poj r m przeszły dokonany
zbudował r m l poj przeszły dokonany
zapobiegały,r niemęskoosobowy l mn przeszły niedokonany
pomogła l poj r żeński przeszły dokonany
1 1 1