Odpowiedzi

2010-01-21T17:20:25+01:00
JUDAIZM A CHRZEŚCIJAŃSTWO

podobieństwa:
- religia monoteistyczna;
- Bóg stwórcą świata;
- w obu religiach używa się Starego Testamentu (w chrześcijańswie jest jeszcze Nowy Tesmatment);
różnice:
- w chrześcijaństwie Bóg jest pod postacią Trójcy Świętej;
- chrześ. - kóściół; judaizm - synagoga;
- w chreś. jest biskup, a w judaizmie rabin;
- w chrześ. jest kult świętych;
- w judaizmie podstawą zbawienia jest wypełnianie przykazań Bożych, a chrześcijaństwo głosi zbawienie z wiary w Jezusa niezależnie od uczynków;
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T17:21:31+01:00
- w chrześcijaństwie Bóg jest pod postacią Trójcy Świętej;
- chrześ. - kóściół; judaizm - synagoga;
- w chreś. jest biskup, a w judaizmie rabin;
- w chrześ. jest kult świętych;
- w judaizmie podstawą zbawienia jest wypełnianie przykazań Bożych, a chrześcijaństwo głosi zbawienie z wiary w Jezusa niezależnie od uczynków;
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T17:26:14+01:00
CHRZEŚCIJAŃSTWO :
a) prawdy wiary :
-wiara w jednego Boga w trzech osobach
-Jezus Chrystus jest Mesjaszem, który zbawił świat

b) Święta Księga :
-Biblia ( Stary i Nowy Testament )

c) organizacja kościelna

d)Tradycje:
-wielkanoc
-Boże Narodzenie


e) występowanie:
-katolicy: Europa Środkowa, Włochy Hiszpanie..
-protestanci: Niemcy, Skandynawia, Austria...
-prawosławie: Serbia, Macedonia, Rosja



ISLAM:
a) prawdy wiary:
-wiara w jednego Boga - Allacha
- " nie ma Boga prócz Allacha, a Machomet jest jego prorokiem"

b) Święta Księga:
Koran

c) nie ma hierarchii kapłana

d) tradycje:
- publiczna wyznanie Boga
- modlitwa 5 razy dziennie
-post
-jałmużna
-pielgrzymka do Mekki

d) występowanie:
-Afryka Północna, Irak, Iran...