Odpowiedzi

2009-09-30T20:05:39+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) √63=√9*√7=3√7 ,
√20=√4*√5=2√5 ,
√32=√16*√2=4√2
√50=√25*√2=5√2

b) √98 =√49√2=7√2
√108=√4*√27=2√9*√3=2*3√3=6√3,
√99=√9*√11=3√11
√180=√9*√20=3√20=3√4*√5=3*2√5=6√5
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T20:11:46+02:00
A) √63 = 3√7
√20 =2√5
√32 = 4√2
√50= 5√2
b) √98= 7√2
√108= 6√3
√99 =3√11
√180 = 6√3

Musisz wyciągnąć liczbę przed pierwiastek czyli znaleźć taką liczbę(z tej liczby która jest pod pierwiastkiem) którą wyciągnąć się da. Jak to zrobić? Najlepiej wyszukać liczb standardowych tj 4, 9, 16, 25, 36, 49, 64 itd bo pierwiastkowanie to odwrotnosc potegowania, wiec pierwiastkiem z 4 bedzie 2 (2²=4), 9 bedzie 3 (3²=9) itd,
Aby taką liczbę znaleźć musisz probowac podzielic przez nią to co masz pod pierwiastkiem np:
√63 = √9*7 i 9 wyciągasz przed pierwiastek co daje 3√7
1 4 1