Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:15:34+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Obwód ABCD=2a+2b=2×30+2×45=60+90=150cm

oblicz skale podobieństwa k:
k=18:150=0,12

boki sa też podobne w tej skali
a,b=boki szukane figury o obwodzie 18cm

a:30=0,12
a=30×0,12=3,6cm
b:45=0,12
b=45×0,12=5,4cm

boki figury podombej mają 3,6cm i 5,4cm


1 1 1
2010-01-21T19:20:26+01:00
Obwód ABCD
30cm+30cm+45cm+45cm=150cm

Obwód A'B'C'D'=18cm
₁₅₀ ₃₀
__ = __
₁₈ x

x=3,6cm jeden bok

₁₅₀ ₄₅
__ = __
₁₈ x

x=5,4cm drugi bok


;)
3 3 3