Odpowiedzi

2010-01-23T17:16:36+01:00
Bo jak opuścisz wysokość na bok rombu to powstanie ci trójkąt o kątach 30,60,90 nie? widzisz to? masz podane z zadania katy wiec jak sobie narysujesz to to zobaczysz. No i pewnie miales/łas na lekcji gadane o takim trojkacie 30,60,90, to jest połowa trójkata równobocznego (czyli o katach 60,60,60) no i jak w takim trójkacie równobocznym poprowadzisz wysokosc to postana dwa trójkaty prostokatne własnie o katach 30,60,90. CZyli bierzesz sobie w takim trójkacie równobocznym ze twój bok to jest "a", no to przeciez wiesz zawuwazysz ze wysokosc w tym trójkacie dzieli Ci bok na dwie równe czesci w wtedy jest to połowa tego a, czyli "a/2". W taki sposób masz juz dwa boki w trójkacie prostokątnym wiec mozna wyliczec z Pitagorasa, albo znac wzór na ta wysokość w tym trójkacie równobocznym, a zwroz jest taki "a√3 podzielic na 2"

No to do twojego zadania wysokosc rombu bedzie równa wysokosci własnie tego tójkata równobocznego, czyli jest nasze "a" = 6, "a/2" = 3 to wysokosc np. z Pitagorasa: 6² - 3² = 36 - 9 = 27; √27 = √9 × √3 = 3√3
albo ze wzoru, "a√3 podzielic na 2" = 6√3 ÷ 2 = 3√3

mam nadzieje ze wszystko zrozumiałe :D:D jak cos to pisać
pozdrawiam :)
2010-01-23T17:16:45+01:00
Możesz to obliczyć z Własności trójkąta 30, 60, 90 stopni:
narysuj trójkąt prostokątny by kąty podane wyżej były wyraźnie widoczne. krótsza przyprostokątna = a
przeciw prostokątna = 2a
dłuzsza przyprostokątna = a√3
z tego możesz policzyć że:
2a=6 /:2
a=3
i dalej podstawiasz i wychodzi ci że wysokość wynosi 3√3
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T18:47:48+01:00
Liczenia jest tutaj bardzo mało...ale tłumaczenia owszem, trochę jest... więc zacznijmy od początku...


Wszystko jest wytłumaczone krok po kroku w załączniku, wynik wyszedł mi taki jak podałeś, w załączniku zrobiłem rysunek nawet do tego zadania, żebyś to lepiej zrozumiał.

Liczę na naj za taką odpowiedź.

Gdyby załącznik się nie chciał otworzyć to mogę to wysłać Ci na emaila albo przez gg.

Pozdrawiam
2 3 2