Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T16:54:39+01:00
Ponieważ żyletka jest lekka i płaska i ma odpowiednią powierzchnię by się utrzymac na wodzie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T17:01:34+01:00
Odp.
Delikatnie położona żyletka na powierzchni swobodnej cieczy utrzymuje się na powierzchni ponieważ istnieją siły napięcia powierzchniowego.Napięcie powierzchniowe jest to cienka błonka jaka istnieje na powierzchni swobodnej cieczy i związana z siłami Van der Walsa.Chociaż stal z której jest wykonana żyletka ma większą gęstość niż woda, to jednak utrzymuje się ona na powierzchni cieczy.Sprawdź co się stanie jeżeli do wody dodasz detergentu,np.proszku,płynu lub pasty do prania?
1 5 1