Akwarium w kształcie prostopadłościanu o krawędziach długości 50 cm, 30cm i 20cm jest napełnione do połowy wodą.
a)Ile waży woda w akwarium?
b)O ile centymetrów podniesie się poziom wody w akwarium, gdy dolejemy 3 litry wody?
c)Ile wody należy dolać do tego akwarium, aby było wypełnione do ¾ wysokości?
Proszę o obliczenia :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:07:11+01:00
A)
1dm sześcienny =1 kg
50cm=5dm
30cm=3dm
20cm=2dm

Obj=0,5*5*3*2=30:2=15 <dm³>

15 dm³=15kg

b)
1litr=1dm sześcienny
3litry=3 dm³

Pole podstawy = 5dm *3dm= 15dm²

15:15=1
15+3=18
18:15=1,2

1,2-1=0,2<dm>

c)
Obj całości akwarium=5dm*3dm*2dm=30dm³
¾*30dm³=22,5dm³
22,5dm³-15dm³=7,5dm³
7,5dm³=7 litrów

mam nadzieję ze się przyda ;)
2010-01-24T22:45:25+01:00
50 cm * 30 cm * 20cm : 2 = 15 dm³ = 15l
a) 1l - 1 kg
15kg:2 = 7,5 kg
b) 3l : 15l = 0,2
10 cm * 0,2 = 2 cm
Odp . O 2 cm.
c) 15l * 2 = 30 l
¾=0,75
30 l * 0,75 = 22,5l
22,5 l - (15l+3l) = 4,5l
Odp.: 4,5 l.

* to jest razy