1. Znajdz miary kątów trójkąta alfa =a , beta = b , gama = y wiedząc ze a stanowi 20% b , a y jest 3 razy wiekszy od a .


2. Sznurek o długości 50 cm przecieto na dwie części , które mają się do siebie jak 3 : 7 . Znajdz długosci tych cześci .


3. Mama i córka mają razem 45 lat . Pięć lat temu mama była 6 razy starsza od córki. Ile lat ma mama a ile córka ??


bardzo proszę o odpowiedz . Obiecuje najlepsza za kazdym razem dla osoby ktora zrobi mi te 3 zadania :)

2

Odpowiedzi

2010-01-25T15:51:35+01:00
Ad.1
a + b+y=180
a=0,2b
y=3a => y=3*(0,2b) = 0,6b
po podstawieniu:
0,2b + b + 0,6b=180
1,8b=180
b=100
a=0,2 *100 =20
y=60

ad.2
x+y=50
x:y=3:7 => x=3/7 y
3/7y + y=50
10/7y=50
y= 50* 7/10
y=35
x=15

ad.3
x-wiek mamy
y-wiek córki
x+y=45 => x=45-y
(x-5)=6*(y-5)
(45-y-5)=6y-30
40 - y= 6y - 30
-7y=-70 /*(-1)
7y=70
y=10
x=35
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T15:57:22+01:00
Zadanie1
kąt beta = x
kąt alfa =0,2 x
kąt gamma= 3 * (0,2x)

a + b+ y = 180 stopni
0,2x + x + 3*(0,2x)=180 stopni
0,2x +x + 0,6x= 180
1,8x=180
x= 100
Kąt beta równa się 100 stopni
a=0,2x= 0,2 * 100 = 20
Kąt alfa wynosi 20 stopni
y= 3*(0,2x) = 3* 0,2 * 100=0,6*100= 60
Kąt gama równa się 60 stopni

zadanie 2
w stosunku 3:7 więc nalezy dodać 3+7 = 10
50 : 10 =5
7*5=35 druga część sznurka
3*5=15 jedna część sznurka
Odp. Długosci tych częsci to 35 i 15.

zadanie3

x-wiek mamy
y-wiek córki

x+y=45
x-5=6y

x=45-y
45-y-5=6y

x=45-y
7y=40

x=45-y
y=40/7
y=ok.6
x=45-40/7=(315-40)/7=275/7
x=ok.39
Odp. Córka ma około 6 lat a mama ma około 39 lat .

;)
5 4 5