Zakupy można zrobić za pośrednictwem Internetu, telewizji satelitarnej lub sprzedaży wysyłkowej. Gazeta wyborcza podaje wyniki sondażu przeprowadzonego na ten temat wśród 100 Polaków. Oto one:
DLACZEGO POLACY NIE LUBIĄ ZAKUPÓW NA ODLEGŁOŚĆ:
7% - trzeba czekać na dostawę
12% - nie mają zaufania do komputerów
22% - nie maja kart kredytowych
38% - lubią chodzić po sklepach
65% - razem przeciwnicy
a) oblicz procent badanych Polaków, którzy nie są przeciwni tego rodzaju zakupom.
b) Czy z przedstawionych wyników sondaży można wywnioskować, że osoby, które nie mają kart kredytowych i osoby lubiące chodzić po sklepach stanowią 60% wszystkich badanych? Odpowiedz uzasadnij.

3

Odpowiedzi

2010-01-25T16:15:36+01:00
A) 100% - 65% = 35%
b) 38%+22% = 60%
60% * 65% = 39%
odp: NIE
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:28:09+01:00
A) 100% - 65% = 35%
b) Z tego sondażu można wywnioskować, że osoby które nie mają kart kredytowych i osoby lubiące chodzić po sklepach stanowią 60% wszystkich badanych, ponieważ 22% + 38% =60%
2010-01-25T20:39:42+01:00
A) 100% -wszyscy ankietowani
65%- przeciwnicy

100% - 65% = 35%
Odp. Przeciwnych tego rodzaju zakupom nie jest 35% badanych polaków.

b) Z tego sondażu można wywnioskować, że osoby które nie mają kart kredytowych i osoby lubiące chodzić po sklepach stanowią 60% wszystkich badanych.

22% + 38%= 60% ;)