Proste zadanie z biologii. Można korzystać ze źródeł internetowych, ale na ten temat nie ma nic. Ma być obszerna odpowiedź.

Jakie leki, po co i do czego wykonuje się z glonów?

Daję dużo pkt i liczę na dobre odpowiedzi ;p

I proszę, aby odpowiedź napisać na priv, poczatek na odpowiedzi a dalsza część na prywatnym. :*

3

Odpowiedzi

2010-01-25T21:47:45+01:00
Mam dwa... ;D
reszta w wiadomości, tak to miało być? ;P

pzdr. ;**
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T21:49:12+01:00
Bardzo popularnym lekiem używanym w chorobach przewodu pokarmowego jest karagen, szczególnie pomocny przy biegunkach.
Był on stosowany dawniej również w chorobach płuc.
Agar-agar zalecany jest przy uciążliwych zaparciach. również, jako lek kryjący przy oparzeniach i trudno gojących się ranach. Poza tym stanowi doskonałe lepiszcze we wszelkiego rodzaju pigułkach i czopkach, wchodzi w skład różnych maści oraz mas stomatologicznych.
Alginiany mają podobne zastosowanie jak agar-agar. Ponieważ nie są trawione przez soki żołądkowe, używa się ich do powlekania pigułek, których zawartość ma trafić do jelit. Wata alginianowa używana jest jako środek tamujący krew. Dość popularne są leki pochodzenia glonowego zawierające jod.
Niektóre glony, przede wszystkim rosnący u wybrzeży Korsyki krasnorost zagaj czerwiogubny , a także znany z wybrzeży chińskich inny krasnorost - Digenea simplęx, często stosowane są jako składniki różnych leków przeciwko robakom.

W chrzęścicy kędzierzawej i Iridophycus flaccidum wykryto związki organiczne przeciwdziałające krzepnięciu krwi. Niektóre glony jako produkt przemiany materii wytwarzają substancje działające antybiotycznie.
Z antybiotyków glonowych najwcześniej poznano chlorellinę .
2010-01-25T21:58:47+01:00
Notatka pochodzi ze strony: http://ofu.pl/xxglony

posłałam na priv ;]