Hej ;***
mam zadanie i nie bardzo wiem jak to zrobić ;//

Chodzi o " Krzyżacy " H. Sienkiewicza ;]
a oto treść xD:
Na czwartek [28.01] napisz, która panna według Ciebie [Danusia, czy Jagienka ] bardziej nadaje się na żonę średniowiecznego rycerza - wykorzystaj charakterystykę porównawczą Danusi i Jagienki.
Bardzo proszę o rozwiązanie ^^

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:20:05+01:00
Nie wiem jak ma być długa ta wypowiedź, więc jedynie wskażę ci drogę jak to napisać.
Ja wybrałabym Jagienkę, bo była silna i zaradna. Znała się na rolnictwie i gotowaniu. Lepiej zniosłaby rozłąkę z mężem ( w porównaniu do Danusi, która sprawiała wrażenie osoby słabej, kruchej). Na każdy problem wymyślała sensowne rozwiązanie.
Coś w tym stylu to będzie.
1 5 1
2010-01-26T19:44:17+01:00
Też miałam to zadanie z polskiego;))
napisałam je tak:

Sądzę, że powinien wybrać Jagienkę, ponieważ Jaginka potrafi prowadzić gospodarstwo, jest silna i może mu we wszystkim pomóc. Nie powinien wybierać Danusi, ponieważ ona jest delikatna, krucha i wedlug mnie w niczym mu nie pomoże. Danusia jest dla niego zamłoda.
1 5 1