1.Wyjaśnij, dlaczego himalaiści zabierają za soba na wyprawy w nawyższe góry świata:
a)butlę gazową
b)czekan i raki
c)puchową kurtkę i ciepłe rękawice
d)okulary lodowcowe
2.Wymień cztery konsekwencje wzrostu średniej temperatury powietrza przy powierzchni Ziemi.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T16:34:24+01:00
Butlę tlenową-ponieważ powietrze jest bardzo rozżażone
Czekan i raki-do bezpiecznego wspinania się żeby się nie ślizgały
Puchową kurtkę i ciepłe rękawice-ze względu na niskie temperatury
Okulary lodowcowe-ochrona dla oczu


zad.2
-wzrost poziomu mórz
-zwiększona intensywnosc ekstremalnych zjawisk pogodowych
-zmiana intensywności opadów deszczu w danym regionie świata
-topnienie lodowców na Grenlandii i Antarktydzie

MY TO W KLASIE ROBILIŚMY TO NAPEWNO MAM TO DOBRZE
3 5 3
2010-01-27T22:13:23+01:00
1.
a)na dużej wysokości atmosfera jest rozrzedzon więc jest mniej tlenu
b)żeby móc wyrąbywać stopnie w lodzie i móc się lepiej wczepić w lód
c)ponieważ temperatura spada wraz ze wzrostem wysokości i temperatury -40 stopni jest jak najbardziej normalne
d) chronią oczy przed blaskiem słonecznym odbijanym przez śnieg
2.
topneją lodowce i lądolody, wzrasta poziom mórz, zmiay intensywności opadów, wyginięcie wielu gatunków wysokogórskich
4 4 4