Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T19:48:49+01:00
Obwód:
L=2a+2b
L=5dm=50cm

boki (niewiadoma):
a=x
b=x+3cm

obliczanie boków:
2x+2(x+3)=50
2x+2x+6=50
4x=44
x=11

boki (już obliczone):
a=11 cm
b=14 cm

pole:
P=ab
P=11cm*14cm=154 cm2

Odp. Pole tego prostokąta wynosi 154 cm2. ;)
4 4 4
2010-01-27T19:50:05+01:00
5 dm = 50 cm
50 cm - (3cm * 2) = 44 cm
44 cm : 4 = 11 cm <-- krótszy bok
11cm + 3 cm = 14 cm <-- dłuższy bok


P = a *b
P = 11 cm * 14 cm = 154 cm²

Mam nadzieję, że pomogłam :)
4 5 4