Oblicz promień okręgu opisanego na trójkącie równoramiennym o bokach 10,10,12
(pani powiediała zebysmy sprubowali roziiązać to kozystajac z twierdzenia pitagorasaoraz układu równań) ale moze bec inaczej
błagam o szubka pomoc to na jutro rano prosze prosze prosze

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T05:38:11+01:00
Pomogę Ci!(nie mogę spać!)
Dane:
-wymiary trójkąta:10x10x12;
Korzystam z twierdzenia Pitagorasa-liczę wysokość trójkąta ,prostopadłą do boku o długości 12.
Wzór:
h2+6do2=10do2,
h2=100-36
h2=64,
h=8,
Korzystam z podobieństwa powstałych trójkątów(stosunki odpowiednich boków są równe),
5/x=8/10-proporcja(mnożę na krzyż),
8x=5*10,
8x=50 II dzielę obydwie strony przez 8,
x=6,25.
Odp:Promień okręgu r=6,25[jed].
  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T06:57:44+01:00
6²+x²=10²
36+x²=100|-36
x²=64
x=√64
x=8
promień tego okręggu wynosi

5/R=8/10
8R=5*10,
8R=50 |/ 8,
R=6,25.