1)Oblicz pole prostokąta o obwodzie 22,4cm,wiedząc że jego szerokość wynosi 4,8cm.
2)szerokość prostokąta o obwodzie 68cm jest o 3cm mniejsza od dlugosci.Ile wynosi pole tego prostokąta.
3)Stosunek boków prostokąta o obwodzie 30cm wynosi 3:2.Oblicz pole tego prostokąta.
4)Podloga jest prostokątem o wymiarach 3,6m*4,2m.Oblicz koszt zakupu plytek na tę podloge w cenie 32zl za m/kw.
5)Oblicz pole rąbu o obwodzie 21cm i wysokosci 3,4cm

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T10:32:03+01:00
Dane:
L=22,4cm
a(krótszy bok)=?
b(dłuższy)=4,8cm
L=2a+2b
22,4=2a+2*4,8
22,4=2a+9,6/-9,6
12,8=2a/podzielic na 2
a=6,4
P=ab
P=6,4*4,8
P=30,72cm kwadratowych

napewno dobrze sprawdzalam 2 razy;]
1 5 1
2010-01-29T10:41:42+01:00
Zad.1.
obwód = 2a+2b
a = 4,8cm
s = 22,4cm
22,4 = 2 × 4,8 + 2b
22,4 = 9,6 + 2b
2b = 22,4 - 9,6
2b = 12,8
b = 12,8 : 2
b = 6,4cm

pole = a × b
pole = 4,8cm × 6,4cm
pole = 30,72cm²

zad.2.
Ob = 68cm
68 ÷ 4 = 17
a = 17 - 3
a = 14cm
b = 17cm
P = a x b
P = 14 x 17
P = 238 cm²

zad.3.
3x - bok dłuższy
2x - bok krótszy
2 * 3x + 2 * 2x = 30 cm
10x = 30 cm
x = 3 cm
3 * 3 cm = 9 cm - bok dłuższy
2 * 3 cm = 6 cm - bok krótszy

liczymy pole:

P = 9 cm * 6 cm = 54 cm²
( pisałam * oznacza razy , żeby Ci się nie pomyliło z x )

zad.4.
P = a × b
P = 3,6 m × 4,2 m
P = 15,12 m²
15,12 m² × 32 zł / m² = 483,84 zł
Koszt zakupu płytek wynosi 483,84 zł

zad.5.
ob = 21cm
h = 3,4cm
ob= 21cm
a = 21 ÷ 3,4
a = 6,1764 ≈ 6,18
P = a × h
P = 6,18 × 3,4
P = 21,012 cm²
4 4 4
  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T10:42:04+01:00
Zad 1)
Dane:
ob p=2a+2b
a=4,8cm
s=22,4cm
Szukamy :
P=?
Rozwiązanie:
22,4cm=2×4,8cm+2b
22,4cm=9,6cm+2b
2b=22,4cm-9,6cm
2b=12,8cm
b=12,8cm:2
b=6,4cm
p=ab
p=4,8cm×6,4cm
p=30,72cm²
Odp:Pole tego prostokąta wynosi 30,72cm²
Zad 2)
Dane;
Ob=68cm
Szukamy:
P=?
Rozwiązanie:
68cm/4=17cm
a=17cm-3cm
a=14cm
b=17cm
P=a*b
P=14*17
P=238 cm²
Odp:Pole tego prostokąta wynosi 238 cm²
Zad 3)
Dane;
bok dłuższy-3 x
bok krótszy-2 x
Szukamy :
P=?
Rozwiązanie:
2 * 3 x + 2 * 2 x = 30 cm
6x+4x=30cm
10 x = 30 cm
3 * 3 cm = 9 cm
2 * 3 cm = 6 cm
P=a*b
P = 9 cm * 6 cm = 54 cm²
Odp;:Pole tego prostokąta wynosi 54 cm²
Zad5)
Dane;
O=21 cm
h=3,4 cm
Szukamy:
P=?
Rozwiązanie :
21cm/4=5,25
P=p*h
P=5,25 * 3,4= 17,85cm
Odp:Pole tego rombu wynosi 17,85 cm.