Pan Bolek malował samodzielnie pewien pokój przez 6 godzin. Gdyby ten pokój malował wspólnie z panem Julianem zajęłoby im to 5 godzin. Ile godzin potrzebowałby Pan Julian na samodzielne pomalowanie tego pokoju.?

Poproszę o dokładne obliczenia ;D
Za dobrą odpowiedź daję naj ..
Nie liczy się kto szybszy :))

3

Odpowiedzi

2010-01-29T20:15:12+01:00
X-calosc pracy

na godzine Bolek robi 1/6x

teraz z julianem;P
robiac 5h wykonal 5/6x pracy a wiec julian tylko 1/6x w ciagu 6h

1/6x w ciagu 5h wiec w ciagu godziny tylko 1/30x

stad wyniki ze julian potrzebowalby sam az 30h
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T21:10:55+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Najpierw obliczymy "szybkości":
v_b = pokój/6 h
v_bj = pokój/5 h
v_j = v_bj - v_b

pokój = v_j * t
t = pokój/v_j = pokój/(v_bj - v_j) = pokój/(pokój/5 h - pokój/6 h) = pokój/pokój(1/5 h - 1/6 h) = 1/(6/30 h - 5/30 h) = 1/(1/30 h) = 30 h

jak masz pytania to pisz na pw
2010-01-29T21:30:05+01:00
B₁=1/6pokoju/h
b₂=5/6pokoju/h
j=1/6pokoju/h
1/6 w ciagu 5h pracy
5h:1/6=30h