Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:15:44+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X- obecny wiek basi
y- obecny wiek agi

x-1=2(y-1)
x=y+5

y+5-1=2y-2
x=y+5

y-2y=-2-5+1
x=y+5

-y=-6
x=y+5

y=6
x=6+5

y=6
x=11

odp. basia ma 11 a aga 6 lat.
54 4 54
2010-01-29T20:17:25+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Rok temu Basia byla 2 razy starsza od Agnieszki. Dzis jest od niej starsza o 5 lat. Ile lat ma Basia, a ile Aga

x - wiek Basi
y - wiek Agi

x-1=2(y-1)
x=y+5

y+5-1=2y-2
x=y+5

y=6

x=6+5
x=11

x=11
y=6

Basia ma 11lat, a Aga 6.
15 3 15
2010-01-29T20:22:11+01:00
B - wiek Basi
A - wiek Agnieszki

rok temu Agnieszka była dwa razy młodsza... czyli mnożąc wiek Agnieszki rok temu razy dwa otrzymamy wiek Basi:

B-1=(A-1)*2

-1 bo to było rok temu więc miały o jeden rok mniej... dzisiaj jak do wieku Basi dodamy pięć lat to otrzymamy wiek Agnieszki:

A=B-5

i mamy układ równań:
B-1=(A-1)*2
A=B-5

podstawiamy pod "A" z pierwszego równania "B-5":
B-1=(A-1)*2
B-1=(B-5-1)*2
B-1=(B-6)*2
B-1=2B-12
-B=-11 |:(-1)
B=11

A więc wiek Basi wynosi 11 lat... liczymy wiek Agnieszki:
A=B-5
A=11-5
A=6

Agnieszka ma 6 lat, natomiast Basia 11 (by zobaczyć, że jest dobrze podstaw pod zadanie).
15 2 15