Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T12:09:35+01:00
Właściwym uzasadnieniem misyjnej działalności Kościoła jest nakaz samego Chrystusa: „Idźcie i nauczajcie wszystkie narody” (Mt 28, 19). Misje nie są więc czymś dodatkowym i ubocznym w życiu Kościoła, sprawą paru misjonarzy i misjonarek. Kościół jest ze swej istoty misyjny, ma przekazywać innym miłość i światło, których sam doświadczył. Celem misji nie jest eksport kultury zachodniej ani rozszerzanie Kościoła w takiej postaci, a jakiej istnieje on u nas. Właściwym celem działalności misyjnej jest przepowaiadanie Ewangelii i zakładanie Kościoła wśród ludów i grup społecznych, w których nie zapuścił jeszcze korzeni.
15 4 15
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T12:37:11+01:00
Działalność misyjna uobecnia Chrystusa, sprawcę zbawienia, przez słowo Ewangelii i sprawowanie sakramentów, których szczytem i ośrodkiem jest Najświętsza Eucharystia. Cokolwiek zaś z prawdy i łaski znajdowało się już u narodów, dzięki jakby ukrytej obecności Boga, uwalnia to od zaraźliwych powiązań ze złym i przekazuje na powrót ich Sprawcy, Chrystusowi, który burzy władztwo szatana i kładzie tamę wielorakim złościom zbrodni.
13 4 13