Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T13:37:48+01:00
Epoka stanisławowska to umowne określenie lat rządów Stanisława Augusta Poniatowskiego.
Ja to miałam ostatnio więc powinno być dobrze...
67 4 67
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T13:40:27+01:00
Epoka stanisławowska to nazwa okresu, w którym panował Stanisław August Poniatowski.
Ogromne są jego zasługi jako mecenasa oświaty, nauki i kultury. Historycy są zdania, że największy rozkwit oświecenia w Polsce przypada na lata panowania króla Stanisława Augusta Poniatowskiego stąd nazwa - epoka stanisławowska ( znane też nazwy tego okresu to styl stanisławowski, czasy stanisławowskie ). Przykład Stanisława Augusta oddziaływał pozytywnie na arystokracje, bogatą szlachtę a nawet mieszczaństwo. Dzięki temu epoka i styl stanisławowski odcisnęła swoje piętno także poza granicami Warszawy.
47 3 47