Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T14:32:30+01:00
Pp=pk
p=m*v
500t * 10m/s = (500t+m) * 2m/s
5000 (t*m/s) / 2 (m/s)=500t + m
2500t - 500t = m
m=2000t = 2 000 000kg


Masa tej kry kry wynosi 2 miliony kilogramów.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T14:33:49+01:00
M1= 500[t] v1=10[m/s] m2=? vk= 2[m/s] pp=pk
mk=m1+m2
pp=m1*v
pp=m1*v1
pk=(m1+m2)* vk
Pk= m1*Vk +m2*Vk
Pp=Pk
m1 V1= m1 vk +m2 *V1
m1 v1- m1 vk-m2 vk /: Vk
m2= (m1 v1- m2 vk):vk

Pp=pk
p=m*v
500t * 10m/s = (500t+m) * 2m/s
5000 (t*m/s) / 2 (m/s)=500t + m
2500t - 500t = m
m=2000t = 2 000 000kg


Masa tej kry kry wynosi 2 miliony kilogramów.
2 4 2
2010-02-01T14:41:05+01:00
Dane:
masa lodołamacz(m1)= 500000kg
prędkość lodołamacza przed zderzeniem*(v1)=10m/s
prędkość lodołamacza z krą(v2)= 2m/s
szukane:
masa kry(m2)=?
rozwiązanie:
z zasady zachowania pędu mamy m1v1=(m1+m2)v2
500000kg*10m/s=(500000+m2)2m/s
m2=2000000kg=2000t
odp: Masa kry lodowej, z która zderzył się lodołamacz wynosi 2000ton.
2 5 2