Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:23:40+01:00
A=12cm
h=½*12=6cm
b=6cm+15mm=6cm+1,5cm=7,5cm
P=(a+b):2*h
P=(12cm+7,5cm):2*6cm
P=19,5cm:2*6cm
P=9,75cm*6
P=58,5cm²
odp.pole trapezu wynosi 58,5cm²
5 4 5
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T17:25:23+01:00
12cm:2=6cm
6cm+15mm=7,5cm

Pole trapezu = 1/2 x (7,5cm+12cm) x 6cm = 58,5cm²


Legenda: 1/2 ,czyli jedna druga
x = razy np 6 x 3 = 18
h = wysokość trapezu
a,b = podstawy trapezu
Wzór na pole trapezu 1/2 x (a+b) x h

4 4 4
2010-02-01T21:21:20+01:00
A - dłuższa podstawa
b - krótsza podstawa
h - wysokość

a = 12cm
h = ½*12 = 6cm
15mm = 1,5cm
b = 6cm+1,5cm = 7,5cm
P = [(a+b)*h]/2
P = [(12+7,5)*6]/2
P = [19,5*6]/2
P = 117/2
P = 58,5 cm²

Odp: Pole trapezu wynosi 58,5cm²
1 5 1