Wszystkich uczniów w Szkole w Zwierzyńcu zapytano czy maja w domu zwierzę. Wych , którzy odpowiedzieli twierdząco,poproszono o sprecyzowanie jakie to zwierzę poprzez wybranie jednej odp.
Czy masz w domu zwierzę ?
tak-76%
nie-24%
Jakie to zwierzę . ? :
inne-16%
rybki- 28%
papuga - 14%
kot-16%
pies-26%
Ile procent uczniów tej szkoły ma w domu kota ?
z gory dzieki , pilne : ))))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T13:55:45+01:00
76%-100%
x-16%

x=16×76 /100
x=12%

Odp. 12% uczniów tej szkoły ma kota.
2010-02-02T13:56:00+01:00
X-uczniowie całej szkoły
0,76x- uczniowie którzy mają zwierze
0,16*0,76x=0,1216=12,16%

Odp: Kota ma 12,16% uczniów