Odpowiedzi

2010-02-02T16:56:10+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:57:33+01:00
Nieme kino – amerykańska komedia z 1976 roku w reżyserii Mela Brooksa, będąca parodią niemych filmów, w szczególności komedii slapstickowych Hala Roacha, Macka Sennetta i Bustera Keatona. Przykładem żartu wykorzystanego w filmie jest fakt, iż jedyna w nim kwestia mówiona pada z ust Marcela Marceau, francuskiego mima. Dźwięk wykorzystano również w scenie ukazującej Nowy Jork: orkiestra zaczyna grać "San Francisco", muzycy nagle zdają sobie sprawę, że grają niewłaściwy utwór, wstrzymują grę i podejmują już właściwy – "I'll Take Manhattan".