Odpowiedzi

2010-02-02T17:51:07+01:00
Gdyż nie dociera tam wilgotne powietrze równikowe, które latem przynosi opady w strefie sawann
20 3 20
2010-02-02T17:52:46+01:00
Pustynie występują najcześciej w okolicach zwrotnika ponieważ jest to strefa międzyzwrotnikowa gdzie słońce najbardziej grzeje.
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:55:20+01:00
Pustynie występują najczęściej w okolicy zwrotników ponieważ na tych terenach panuje gorący klimat. Sprzyja on wysychaniu traw i ziemi oraz pomaga w rozwoju roślin występujących na pustyniach, na przykład kaktusów. Ważną przyczyną jest również duże nasilenie słoneczne oraz brak nocnych wiatrów mogących transportować wilgotne powietrze niszczące krajobraz pustyni i tworzące ekosystem zawierający dużą liczbę roślin.
26 4 26