Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:22:32+01:00
Dane:
m=100* 2,5kg=250kg
W=5000J
g=10m/s2
Szukane :
h=?
Rozwiązanie :
W=mgh
h=W/ mg
h=5000J/ 250kg*10 m/s2=5000J/2500kg*m/s2=2 m
Odp.Cegły zostały podniesione na wysokość 2m.
52 4 52
2010-02-02T19:24:35+01:00
M 1 cegly = 2,5kg
Mc = 250kg - masa calkowita 100 cegiel

W=5000J

W=delta Ep
praca = zmianie energii potencjalnej
W=mgh
stad mamy:
h=W/mg
h=5000/2500
h=2m
19 4 19
2010-02-02T20:13:01+01:00
Dźwig w sumie podniósł masę m = 100 * 2,5kg = 250kg
Energia potencjalna cegieł wzrosła o:
E = m * g * h
Dźwig wykonał pracę równą tej energii W = E

Czyli:
h = E / (mg) = W / (mg) = 5000 / (10*250) = 5000 / 2500 = 2
[J / (kg*m/s²) = m]
13 3 13