Odpowiedzi

2009-10-06T19:13:58+02:00
Objawy
Podstawowym objawem zwichnięcia jest bardzo silny ból w momencie zwichnięcia.
Po zwichnięciu pozostaje bolesność nasilająca się intensywnie przy próbach ruchu stopą. Ruszanie stopą jest utrudnione.
Opuchlizna kostki.
Przyczyny zwichnięć
Przyczyną zwichnięcia kostki jest wygięcie stawu w sposób, w który staw ten normalnie nie wygina się. Ma to z reguły miejsce w przypadku niewłaściwego stąpnięcia. Dlatego też jedną z czynności, podczas których najczęściej dochodzi do zwichnięcia kostki, jest bieg lub marsz po nierównym terenie.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T19:18:04+02:00
Zwichnięcie polega na nieprawidłowym ułożeniu się powierzchni stawowych względem siebie, czemu często towarzyszy uszkodzenie torebki stawowej i więzadeł.
1 5 1
2009-10-06T19:21:53+02:00
Zwichnieciem stawu nazywamy przemieszczenie kosci i w jego obrebie. Zazwyczaj dochodzi do uszkodzenia torebki stawowej i, niekiedy do uszkodzenia wiezadel stawowych. Staw w wyniku zwichniecia staje sie niestabilny. Czasami dochodzi do ucisku nerwow i tetnic okolostawowych. Do zwichniecia stawu dochodzi najczesciej w wyniku urazu. Moze byc spowodowane takze niewyksztalconym do konca stawem (np. u noworodkow).Zwichniecie takie nazywamy dysplazja.
1 5 1