Pani Basia ma więcej córek niż synów. Zapytana, ilu ma synów, a ile córek odpowiedziała:
-gdybym miała 2 razy więcej synów niż mam, to miałabym ośmioro dzieci.
Jeden z synów pani Basi dodał:
-Gdybyś mamusiu miała 2 razy mniej córek, to miałabyś tylko czworo dzieci.
Ile córek, a ilu synów może mieć pani Basia?
Ps1: Zapisz obliczenia.
Ps2:To ma być w postaci układu równań.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T21:35:08+01:00
X- córki
y-synowie

x + 2y = 8
0.5x + y = 4

0.5x=y
x=2y=4
czyli x=4
2y=4/2
y=2

Pani Basia ma 2 synów i 4 córki

8 3 8
2010-02-02T21:37:00+01:00
X liczba synów
y liczba córek

2x+y=8
x+½y=4 |×2

2x+y=8
2x+y=8

UKŁAD NIEOZNACZYONY czyli taki, który ma więcej niż jedno rozwiązanie