Obwód prostokąta wynosi 13 dm. Długość jednego z boków jest o 2 dm większa od podwojonej długości drugiego boku. Oblicz pole tego prostokąta w skali 2:1.

Jest to zadanie tekstowe, więc proszę o analizę zadania, rozwiązanie zadania i oczywiście sprawdzenie.
Z góry bardzo bardzo dziękuję :)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T21:33:45+01:00
1 bok =x to drugi bok=2x+2 2*(2x+2+x)=13 /:2 i 3x=4,5 i x=1,5 jeden bok drugi bok 2*1,5+2=5 skala 2:1 to znaczy że każdy bok jest 2 razy dłuższy a więc pole=3dm*10dm=30dm2
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T21:38:18+01:00
A,b= boki prostokata

b=2a+2dm

obwód =2a+2b
2a+2(2a+2)=13dm
2a+4a+4=13dm
6a=13-4
6a=9
a=9:6
a=1,5dm

b=2a+2dm=2×1,5dm+2dm=3+2=5dm

spr. 2a+2b=3+10=13dm


skala 2:1 oznacza, że masz boki powiekszyć 2 razy, czyli
x=2×1,5dm=3dm
y=2×5dm=10dm

pole=xy=3×10=30dm²
1 5 1