Odpowiedzi

2010-02-03T17:55:00+01:00
Stan konta 500zł
oprocentowanie 6 %
kapitalizacja co pół roku

pierwszy rok
500zł + 3%z500zł = 500zł + 15zł = 515zł
515zł + 3%z515zł = 515zł + 15,45zł = 530,45zł

drugi rok
530,45zł + 3%z530,45zł = 530,45zł + 15,91zł = 546,36zł
546,36zł + 3%z546,36zł = 546,36zł + 16,39zł = 562,75zł

Stan konta po dwóch latach 562,75zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:00:54+01:00
X= 500zł-lokata, 2lata
6%-oprocentowanie, kapitalizacja półroczna
3%-dopisywane po półroczu 3%=0,03
1 półrocze:
x+0,03=1,03x
1,03x=1,03*500=515
2 półrocze:
1,03x + 0,03*1,03x=1,03x*(1+0,03)=1,03²x
1,03²x=1,0609*500=530,45 <-- tyle bd na lokacie po 1roku
1półrocze(2 roku):
1,03²x+0,03*1,03x=1,03³x
1,03³x=1,092727*500≈546,36
2półrocze(2roku)
1,03³x+0,03*1,03x=1,03⁴x
1,03⁴x=1,1255088*500≈562,75 <-- tyle bd na lokacie po 2latach
Odp. Stan konta po 2latach wynosi 562,75 zł.