Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:47:26+01:00
Pole powierzchni graniastosłupa:
P = 2* pole podstawy + pole powierzchni bocznej
I) pole podstawy (pole trójkąta prostokątnego
o przyprostokątnych 3cm i 4 cm)
pole podstawy = ½* 3 cm *4 cm = 6 cm²
II) pole powierzchni bocznej (pole trzech ścian bocznych o wysokości 8cm - pole prostokąta)
pierwsza ściana 8 cm * 3 cm = 24 cm²
druga ściana 8 cm * 4 cm = 32 cm²
trzecia ściana 8 cm * 5 cm = 40 cm²
Podstawiamy do wzoru na pole całkowite
P = 2* 6 cm² + 24 cm² + 32 cm² + 40 cm² =
12 cm² + 96 cm² = 108 cm²
Odp. pole powierzchni tego graniastosłupa wynosi 108 cm²

2010-02-04T22:51:02+01:00
Obliczam pola boczne:
8*3=24
8*4=32
8*5=40
obliczam pole podstawy:
1/2*3*5=6
p=32+24+40+2*6= 108cm²