Odpowiedzi

2010-02-05T15:04:59+01:00
CO2= 44u
H2O=18u

jest około dwóch i pół raza większa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T15:10:07+01:00
MCO2 = 12u+2 * 16u = 12u+32u = 44u
mH2O = 1u * 2+16u = 18u
44u : 18u=2,44
odp.2.44
2010-02-05T15:15:16+01:00
Gaz powodujący zmętnienie wody wapiennej to:CO2;
Równanie reakcji zmętnienia:
Ca(OH)2+CO2=CaCO3+H2O;
m CO2=1*12[u]+2*16[u]=44[u].
Związek chemiczny nie zbędny do życia to H2O;
m H2O=2*1[u]+16[u]=18[u].
(m CO2)/(m H2O)=44[u]/18[u]=2,4-razy.