Odpowiedzi

2010-02-05T21:57:46+01:00
X : O
1:2
m0=16u
mo₂=32u
100% - x₁
72.73%-32u
x₁=32u×100%/72.73%
x₁=44u
44u-32u=12u
mC=12u
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T22:22:08+01:00
X : O
1:2 czyli wzór jest XO2
z tego wiemy ,że tlenu jest 32u(odczytane z układu okresowego)
Obliczam z proporcji masę całego związku:
100% - X
72.73%-32u
X=32u×100%/72.73%
x=44u
a następnie odejmuje masę tlenu i otrzymam masę szukanego pierwiastka
44u-32u=12u
mC=12u

wzór to CO2-dwutlenek węgla lub tlenek węgla(IV)