Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T18:20:20+01:00
Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 11 cm i 27 cm a długosc ramion wynoszą 14 cm . Jaką wysokosc ma ten trapez?

Rysunek pomocniczy w załączniku

a=27cm
b=11cm
c=14cm

x=(27-11)/2
x=16/2
x=8cm

x²+h²=c²
8²+h²=14²
h²=196-64
h²=132
h²=33*4
h=2√33cm
92 4 92
2010-02-06T18:30:45+01:00
Górna podstawa ma 11cm, dolna 27cm i ramiona po 14cm
Najpierw rysujesz sobie trapez równoramienny, potem podpisujesz ile mają postawy, a ile ramiona, następnie prowadzisz linię przerywaną, która będzie wysokością. Do obliczenie tej wysokości będzie nam potrzebne twierdzenie Pitagorasa a²+b²=c² , gdy narysujesz tę wysokość to tam gdzie ramię powstanie trójkąt prostokątny gdzie jego przeciwprostokątna to ramię, jedna z jego przyprostokątnych to wysokość, drugą przyprostokątną musimy wyliczyć, a będzie to wyglądać tak:
27cm-11cm=16cm
16cm:2=8cm tu dzielimy na 2 dlatego, że to trapez równoramienny i są 2 takie same wysokości. Teraz możemy policzyć te wysokość właśnie z twierdzenia Pitagorasa:
a²+8cm²=14cm²
a²+64cm=196cm
a²=196cm-64cm
a²=132/√
a=√132
a=√4*33
a=2√33cm
20 3 20