Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T22:50:08+01:00
Z pitagorasa dostajemy że trzeci bok musi mieć :
10²=2²√10²₊x²
x²=100-40=60
x=√60=4√15
Pole obliczymy z przyprostokątnych:

P=a×h×½=2√10×4√15=8√150=40√6
2010-02-06T22:53:09+01:00
A²+b²=c²
c=10 cm
a=2√10=√2²*10=√40
(√40)²*b²=10²
40+b²=100
b²=100-40
b²=60/√
√b²=√60
b=√4*15
b=2√15

P=½*2√10*2√15
P=½*√40*√60
P=½*√240
P=½*√4*60
P=½*2√60

Odp: Pole wynosi ½* 2√60