Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:48:21+01:00
Pierwszą liczbę oznaczmy jako x
druga liczba jest o 12 większa, zatem wynosi x+12

x(x+12)=925
x²+12x=925
x²+12x-925=0
Δ=144-4*(-925)=3844
√Δ=62

x₁=(-12-62)/2=-37 x₁+12=-25
x₂=(-12+62)/2=25 x₂+12=37

To równanie spełniają dwie pary liczb: -25 i -37 lub 25 i 37
21 3 21
2010-02-07T14:31:10+01:00
X-jedna liczba
y-druga liczba

x=y+12
x×y=925

x=y+12
(y+12)y=925

x=y+12
y²+12y=925

x=y+12
y²+12y-925=0

ooo liczymy deltę ;)

Δ=b²-4ac=12²-4×(-925)=144-(-3700)=144+3700=3844
√Δ=62
x₁=-b-√Δ/2a=-12-62/2=-74/2=-37
x₂=-b+√Δ/2a=-12+62/2=50/2=25
odp: te liczby to -37 i 25
24 4 24