KOMPOT(porcja dla jednej osoby)
9dag śliwek ,5 dag wiśni, o,3 l wody ,4 dag cukru.
owoce opłukać i wydrylować.Wodę zagotować z cukrem ,włożyć owoce,gotować przez chwile.Przed podaniem kompot wystudzić.

a)przeczytaj zamieszczony powyżej przepis.Ola chce przygotować kompot dla całej pięcioosobowej rodziny.W jakiej ilości powinna wziąć każdy z tych produktów?

b) Ile będą łącznie ważyły produkty potrzebne Oli do przygotowania kompotu? 1 LITR WODY WAŻY 1 KG.


daje naj!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:47:00+01:00
A)każdego 5 razy więcej
b)9dag*5=45dag=0,45kg
5dag*5=25dag=0,25kg
nie wiem ile tu jest wody 0,3 czy 3l
0,3l*5=1,5l=1,5kg
3l*5=15l=15kg
4dag*5=20dag=0,2kg
i w zaleznosci od tego ile tam jest tej wody będzie:
0,45+0,25+1,5+0,2=2,4[kg]
lub
0,45+0,25+15+0,2=15,9[kg]
niewyraźnie jest napisane z tą woda
2010-02-07T13:48:26+01:00
Rozwiązanie:


a) Jeżeli Ola chce przygotować kompot dla całej rodziny to musi każdy składnik pomnożyć przez 5

9dag x 5=45dag-śliwki dla 5 osób
5dag x 5=25dag-wiśnie dla 5 osób
0,3l x 5=1,5l-woda dla 5 osób
4dag x 5=20 dag-cukier dla 5 osób


b) 45 dag=0,45kg
25dag=0,25kg
1,5l=1,5kg
20dag=0.20kg

0,45kg+0,25kg+1,5kg+0.20kg=2,4 kg

Odpowiedź: Te produkty będą ważyły 2,4 kilograma.