Odpowiedzi

2010-02-08T11:26:01+01:00
NH3 + 5 O2 = 4 NO + 6 H2O
4*17g 4*22,4dm3
x------- 112 dm3
x = 4*17g*112dm3/4*22,4dm3 = 85g NH3
Odp.Należy utlenić 85g NH3, aby otrzymać 112dm3 NO
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T11:35:58+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MNH3=1*14u+3*1u=17u
4NH3+5O2-->4NO+6H2O
xg NH3-------112dm3NO(z treści zad.)
4*17g NH3------4*22,4dm3NO
x=4*17*112/4*22,4
x=85g NH3
2 5 2