Hej. Mam problem z zadaniami z matmy. Daję 110 punktów za poprawne rozwiązanie i wytłumaczenie dlaczego jest tak a nie inaczej. Niestety z matmy jestem noga. Bardzo prosze o pomoc. Jeśli będą wykresy to prosze zeskanowac albo w paincie zrobić takie mniej więcej żeby były i dołączyć lub napisac do mnie ja wysle maila. Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:40:49+01:00
4,19
wykres funkcji liniowej to ogólnie y=ax+b
mamy dwa punkty które należą do tego wykresu
początek układu czyli (0,0) oraz (-2,1) <- to sobie jakby (x,y)
podstawiamy:
0=a*0+b
1= -2*a+b
b=0
a= -1/2
współczynnik kierunkowy jest ujemny zatem funkcja tworzy kąt rozwarty
wzór f to y= -1/2 x
spr A =(-25, 50)
50=-1/2*(-25)
50≠12,5
spr B (25, -50)
-50=25*(-1/2)
50≠12,5
zatem żaden z punktów, ani A ani B nie należa do wykresu tej funkcji

4,20
korzystamy z definicji że
tg α = a
a)
tg α = √3
α = 60⁰
b)
tg α = 1
α = 45⁰
c)
tg α = √3/3
α = 30⁰

4,21
liczymy z tg α = a
tg 45=1
a=1
miejsce zerowe to -4 zatem b=-4
wykres to y= a-4
4,28
a) -2k+6<0
6<2k
k>3
b)3- (2k+3):4>0
12-2k-3>0
9>2k
k<4,5
c)(3k+2):5=0
3k+2=0
3k=-2
k=-2/3
4,29
a)3m-2>0
3m>2
m>2/3
b)2m+1<0
2m<-1
m<-1/2
4,30
wyznaczamy punkty (0,30) (1; 30,0002)
30=b
30,0002=a+b
a=0,0002
y=0,0002x+30
20 stopni
y=0,0002*20+30=0,004+30=30,004
kiedy bedzie miała szyna długość 30,01 jaka bedzie temperatura
30,01=0,0002x+30
0,0002x=0,01
x=50
zatem szukana temperatura to 50 stopni

4,22
a) b=2√3
a=tg 60
a=√3
b)b=4
a=-2 bo miejsce zerowe to 2 : 0=2a+4
c)jest równoległy czyli a =-4
p=(-1,7)
7=4+b
b=3
d)(-5,√5) (-√5, 5)
√5=-5a+b
5=-√5*a+b

b=√5+5a
b=5+√5a
√5+5a=5+√5a
a=1
b=5+√5

4.23
b=3
należy punkt (1,1)
1=a+3
a=-2
wzór y=-2x+3
miejsce zerowe 0=-2x+3
2x=3
x=3/2 <-- to też w sumie widac z wykresu, ale polecenie jest Oblicz

g : a= -2
0=16*(-2)+b
b=32
y=-2x+32
2010-02-09T18:50:13+01:00
ZROZUMIAŁAM TYLKO TE

4,20
korzystamy z definicji że
tg α = a
a)
tg α = √3
α = 60⁰
b)
tg α = 1
α = 45⁰
c)
tg α = √3/3
α = 30⁰

4,21
liczymy z tg α = a
tg 45=1
a=1
miejsce zerowe to -4 zatem b=-4
wykres to y= a-4
4,28
a) -2k+6<0
6<2k
k>3
b)3- (2k+3):4>0
12-2k-3>0
9>2k
k<4,5
c)(3k+2):5=0
3k+2=0
3k=-2
k=-2/3
4,29
a)3m-2>0
3m>2
m>2/3
b)2m+1<0
2m<-1
m<-1/2
4,30
wyznaczamy punkty (0,30) (1; 30,0002)
30=b
30,0002=a+b
a=0,0002
y=0,0002x+30
20 stopni
y=0,0002*20+30=0,004+30=30,004
kiedy bedzie miała szyna długość 30,01 jaka bedzie temperatura
30,01=0,0002x+30
0,0002x=0,01
x=50
zatem szukana temperatura to 50 stopni