Zadanie 1
Jakie pole ma prostokąt o wymiarach 50 cm x 16 dm ?


Zadanie 2
Obwód pewnego prostokąta jest równy 29 cm, a długość jednego z boków wynosi 8 cm. Jakie pole ma ten prostokąt ?


Zadanie 3
Pan Gżegżółka odkupił od pani Kociubińskiej działkę o powierzchni 6 a.
Zapłacił za nią 14 400 zł. Ile kosztował 1 m (kwadratowy) tej działki?


Zadanie 4
Jedna ze ścian w przedpokoju ma kształt prostokąta o wymiarach
200 cm x 270 cm . Na ścianie tej wisi lustro w kształcie rombu o przekątnych długości 135 cm i 180 cm . Jaką część powierzchni ściany zajmuje to lustro ?


Zadanie 5
W trapezie o wysokości 2 dm jedna z podstaw ma długość 12 cm, a druga podstawa jest od niej trzy razy dłuższa. Jakie pole ma ten trapez ?









UWAGA !!!! PROSZĘ O DOKŁADNE OBLICZENIA , JEŻELI JESTEŚCIE DOBRZY Z MATMY TO POMÓŻCIE MI , JA NIE DAJE JUŻ RADY :(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T22:51:10+01:00
1.
P=ab
a=50cm=5dm
b=16dm

P=5*16
P=80dm²

2.
a = 8cm
b=?

2*8+2b=29
16+2b=29
2b=13
b=6,5cm

P=ab
P=8*6,5
P=52cm²

3.
1a=100m²
6a=600m²

600m²->14 400
1m²-> x

x=14 400/600
x=24zł

1m² tej działki kosztował 24zł

4.
Pś - pole ściany
Pl - pole lustra

Pś=ab
Pś=200*270
Pś=54000cm²

Pl=ef/2
Pl=135*180/2
Pl=12150cm²

Pl/Pś=12150/54000=225/1000

Lustro zajmuje 225/1000 powierzchni ściany

5.
P=(a+b)h/2
a=12cm
b=12*3=36cm
h=2dm=20cm

P=(12+36)20/2
P=48*10
P=480cm²
Trapez ma pole 480cm²
1 5 1
2010-02-08T22:53:03+01:00
1

50 cm x 16 dm = 8000 cm²

2

8x2=16
29-16=12
12/2=6cm
8x6=48 cm²


3

6a=600m²
14400/600=24zł


4


pole ściany
200x270=54000cm²

pole lustra
½x(135 cmx180 cm)=12150cm²

54000/12150=4.44

lustro zajmuje 4.44 powierzchni ściany


5

(12+36)/2x20=480cm²




1 1 1