1.mire podzielił sie miedzy kilku kolegów przyniesione czekoladki jurek dosttał 1/6 wszystkich czekoladek a wacek dwa razy wiecej łacznie obaj dostali 12 czekoladek 1/4 pozostałych czekoladek dostał henio a cała rzeszte piotr
a) jaką cześć wszystkich czekoladek dostali łącznie jurek i wacek
b)jaka czesc wszystkich czekoladek dostał henio a jaką piotr
c) ile czekoladek dostał każdy z kolegów mirka

3

Odpowiedzi

2010-02-09T20:46:38+01:00
A) 1/6 + 2 * 1/6 = 3/6 = ½
Odp. Jurek i Wacek dostali łącznie połowę czekoladek.
b) 1/4 * 1/2 = 1/8 - Henio
1- (1/2 + 1/8) = 1- 5/8 = 3/8 - Piotr
c) 1/2x = 12 x = 24
Jurek - 1/6 * 24 = 4
Wacek - 1/3 * 24 = 8
Henio - 1/8 * 24 = 3
Piotr - 3/8 *24 = 9
1 5 1
2010-02-09T20:53:04+01:00
A)3/6
b)henio=1/8,piotr=3/8
c)jurek=4,wacek=8,henio=3,piotr=9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:56:41+01:00
X-wszystkie czekoladki
jurek 1/6*x
wacek 2*1/6*x=2/6*x
1/6x+2/6x=12
3/6x=12
x=24
jurek 1/6 * 24=4
wacek 1/3 * 24 =8
henio 1/4(x-12)=1/4 x-3=1/4 * 24 -3 =3
Piotr 24-12-3=9
a) jurek i wacek dostali łącznie12/24= 1/2 część wszystkich czekol.
b) henio dostał 3/24=1/8 część wszystkich czekoladek a Piotr 9/24=3/8
c)jak wyżej