Na wycieczkę szkolną miała pojechać pewna liczba osób. Przygotowano zapas żywności, który wystarczyłby na 5 dni. Z wycieczki zrezygnowało 12 osób i dzięki temu pozostałe mogły wyjechać na tydzień. Ile osób pojechało na wycieczkę?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T14:32:23+01:00
5n=(n-12)*7
5n=7n-84
5n-7n=-84
-2n=-84/:-2
n=42
42-12=30

odp.na wycieczkę wyjechało 30 osób.
4 4 4
2010-02-10T14:47:11+01:00
X-liczba osób,która miała jechać na wycieczkę
x-12-liczba osób,która pojechała na wycieczkę
5x-zapas żywności dla x osób na 5 dni

5x=(x-12)*7
5x=7x--84
5x-7x=-84
-2x=-84 /:(-2)
x=42-tyle osób miało jechać

x-12=42-12=30-tyle osób pojechało
odp. na wycieczkę pojechało 30 osób
1 5 1