Odpowiedzi

2010-02-11T20:50:48+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Pole=½×12×8=48
pole=½×6h
48=½×6h

h=48:3
h=16 i tyle ma wysokość
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T20:53:47+01:00
Wiadomo, że wzór na pole trójkąta to (a * h) /2
Więc:
(12cm * 8cm)/2 = 96cm /2 = 48cm²

Wysokość opuszczoną na bok |CB| obliczamy:
48cm² * 2 / 6cm = 96cm² / 6cm = 16cm
1 5 1