Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T14:22:52+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zamień na ułamek zwykły liczbę 0,(03)
x=0,(03)
x=0,03030303...
100x=3,030303...
odejmujemy stronami
99x=3
x=3/99
x=1/33
2009-10-12T14:37:09+02:00
X=0,(03)
100x=3,(03)
Od obu stron odejmujemy x
99x=3
x=3/99=1/33