Odpowiedzi

2010-02-14T20:42:08+01:00
Dzisiejsze zasady demokracji:
1.Suwerenność ludu- oznacza to, że władza państwowa pochodzi od ludu, który ma decydujący udział w jej sprawowaniu, a ponieważ lud nie może realizować tego bezpośrednio, wybierają swoich przedstawicieli :)
2. Trójpodział władzy- władza dzieli się na ustawodawczą (parlament), wykonawczą (rząd, prezydent) i sądowniczą( sądy i trybunały).
3.Rządy prawa- oznacza to, że uprawnienia organów państwa oraz ich relacje z obywatelami są regulowane przez prawo.
4. Równość wobec prawa- prawo nikogo nie dyskryminuje i jest jawne- każdy obywatel może zapoznać się z jego treścią.

Mam nadzieję że pomogłam, pozdrawiam :>
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T20:43:50+01:00
1. wolność słowa - każdy może wyrażać swoje poglądy
2. wolność myśli - każdy ma prawo mieć własne poglądy
3. prawo do nietykalności - bez twojej zgody nikt nie ma prawa cię dotykać, znęcać się na tobą itp.
4. wolna wola - nikt nie może ci czegoś nakazać, chyba że jest to prawo ustalone z góry (np. kodeks karny czy zasady ruchu drogowego)
5 3 5