Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T10:18:33+01:00
Puszka Pandory to w przenośni źródło niekończących się nieszczęść, kłopotów, smutków, utrapień.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T10:44:37+01:00
Puszka Pandory to symbol nieszczęść, czegoś, co wywołuje mnóstwo nieprzewidzianych trudności, źródło niekończących się smutków i kłopotów. W puszce tej zamknięte są nieszczęścia, choroby.

Według mitologi Pandora otrzymała szczelnie zamkniętą glinianą puszkę, którą Epimeteusz i Pandora z ciekawości otworzyli. Znajdowały się w niej wszelkie nieszczęścia, które rozeszły się na cały świat. Na dnie puszki była jednak, zgodnie z wolą Zeusa, nadzieja.
6 4 6