Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:09:20+01:00
10a+b (dziesięć bo liczba dziesiątek)

a+b = 10
10a+b+36 = 10b+a


a+b = 10
10a-a-10b+b = -36

a+b = 10
9a-9b = -36 /:9

a+b = 10
a-b = -4
________

2a = 6 /:2
a = 3
3-b = -4
-b = -4-3
-b = -7 /*(-1)
b = 7

Ta liczba to 37
2010-02-15T17:14:10+01:00
X-cyfra jedności
y-cyfra dziesiątek

x+y=10
10x+y=10y+x

x=10-y
10*(10-y)+y=10y+10-y

x=10-y
100-10y+y=9y+10

x=10-y
-18y=-90 /:(-18)

x=10-y
y=5

y=5
x=5

5*10+5=50+5=55 - to początkowa liczba