Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:37:54+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
CnH2n+2=30
12n+2n+2=30
14n=28
n=2

C2H6
ETAN
2 5 2
2010-02-15T21:38:37+01:00
CnH2n+1 = 30 u
- dla C=1 CH4, M=12 u +4*1 u = 16u
- dla C=2 C2H6, M=2*12 u+ 6*1 u = 30 u

Tym alkanem jest ETAN
2010-02-15T21:44:20+01:00
C2H6-etan,ponieważ
C=12u
H=1u

mC2H6=C razy 2+H razy 6=12 razy 2 + 1 razy 6=24+6=30

Odp.ten alkan to etan