Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T22:03:17+02:00
X-łańcuszek
y-wisiorek


x+y=105
y-8+x+20%x=100

x+y=105
y-8+1,2x=100


y=105-x
105-x-8+1,2x=100

b=105-x
0,2x=3→x=3:0,2=3razy5=15


x=15
y=90
2009-10-12T22:07:27+02:00
X-cena lancuszka
y-cena wisiorka

x+y=105
y-8+x+20%x=100


x+y=105
1,2x-y=-108

-o,2x=-3
-1/5x=-3/*(-5)
x=15

15+y=105
y=105-15
y=90

odp.wisiorek kosztuje 90zl
2009-10-12T22:14:18+02:00
Y-wisiorek, x-łańcuszek
x+y=105zł
y-8+1,2x=100zł

y=105-x
105-x-8+1,2x=100

105-8+0,2x=100
0,2x=3
x=15

y=105-15=90

wisiorek kosztuje 90zl