1.podaj długość okręgów o promieniach:
1 2 1,4 2/7 3,14

2.oblicz przyblizone długości okręgów o promieniach:
2 cm 3 m 0,4 cm 200m

3.podaj ,jakie pola mają koła o promieniach:
3 2/3 1 3,14

4.oblicz ,ile w przybliżeniu wynosi pole koła:
o promieniu 0,2m

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T20:03:45+02:00
1.podaj długość okręgów o promieniach:
1 2 1,4 2/7 3,14


długość okręgu - l
wzór na długość okręgu l=2πr

r=1
l=2*π*1
l=2π j ≈2*3,14=6,28

r=2
l=2*π*2
l=4π j ≈4*3,14=12,56

r=1,4
l=2*π *1,4
l=2,8π j

r=2/7
l=2*π*2/7
l=4/7π j

r=3,14
l=2*π*3,14
l=6,28π j


2.oblicz przyblizone długości okręgów o promieniach:
2 cm 3 m 0,4 cm 200m

r=2cm
l=2πr
l≈2*3,14*2
l≈12,56cm

r=3m
l=2πr
l≈2*3,14*3
l≈18,84m

r=0,4cm
l=2πr
l≈2*3,14*0,4
l≈2,51cm

r=200m
l=2πr
l≈2*3,14*200
l≈1256m


3.podaj ,jakie pola mają koła o promieniach:
3 2/3 1 3,14


P=πr²
r=3
P=π(3)²
P=9π j²

r=2/3
P=π(2/3)²
P=4/9π j²

r=1
P=π(1)²
P=π j²

r=3,14
P=π(3,14)²
P=9,8596π j² ≈9,86π j²



4.oblicz ,ile w przybliżeniu wynosi pole koła:
o promieniu 0,2m



r=0,2m
P=πr²
P=π(0,2)²
P≈0,04*3,14
P≈0,1256 j² (≈0,13j²)





Wyjaśnienia:
j- jednostki
j²- jednostki kwadratowe
≈- w przybliżeniu


Wszystko jak najbardziej jest dobrze ((;

41 3 41
2009-10-13T20:07:58+02:00
ZAD 1

1
L=2πr
L=2*π*1
L=2π

2
L=2*π*2
L=4π

1,4
L=2*π*1,4
L=2,8π

2/7
L=2*π*2/7
L=4/7π

3,14
L=2*π*3,14
L=6,28π

ZAD2.
2 cm
L=2*π*2
L=4*π π=3,14
L≈4*3,14
L≈12,56

3 m
L=2*π*3
L=6*π
L≈18,,84

0,4 cm
L=2*π*04
L=0,8π
L≈2,512

200m
L=2*π200
L=400π
L≈1256

ZAD3.
3
P=π*r²
P=π*9
P=9π

2/3
P=π*(2/3)²
P=4/9π

1
P=π*1²
P=1π

3
P=π3²
P=9π

3,14
P=π*(3,14)²
P=3,8596π

ZAD.4.
P=π*(0,2)²
P=0,04π
P≈0,04*3,14
P≈0,1256


Pozdrawiam napewno to jest dobrze właśnie dzisiaj to miałam na lekcjii pozdrawiam :):).
11 3 11