Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:37:41+01:00
xg 20g
2NaOH + H2SO4 ---> Na2SO4 + 2H2O

xg-----------20g
80g---------98g
-----------------
x=16,32g ----- potrzeba 16,32g NaOH

licze na naj;)
3 4 3
2010-02-17T17:39:17+01:00
2NaOH + H2SO4 --> Na2SO4 + 2H2O

2 mole NaOH - 1 mol H2SO4
80 g NaOH - 98 g H2S04
x g NaOH - 20g H2SO4

x= 16.32 g NaOH
1 5 1
2010-02-17T17:40:02+01:00
Najpierw piszesz reakcje:
2NaOH+H2SO4--->Na2SO4+H2O

z reakcji widzisz ze jeden mol NaOH (omasie 40gram-->z ukladu okresowego) zoobojetnia jeden mol H2SO4 (98 gram)

ukladasz proporcje:

2*40gramNaOH-----98gramH2SO4
XgramNaOH------20gram H2SO4

X=2*40*20/98
X=16,32 grama


odp. By zobojetnic 20 gram H2SO4 nalezy wziac 8,16 grama NaOH
1 5 1